Conținut
Problemă la senzorul lambda la Volvo XC90
Mașinile de ultimă generație sunt din ce în ce mai dotate cu noi tehnologii, pe lângă confortul de utilizare pe care îl poate oferi, tehnologia are și avantajul de a economisi combustibil sau de a reduce poluarea eliberată de mașinile noastre. Acesta este exact subiectul conținutului articolului nostru al zilei, vom căuta la problemele sondei lambda de pe Volvo XC90 , acest senzor numit și senzor de oxigen joaca un rol esential. Pentru a afla, mai întâi, vom identifica pentru ce este utilizată o sondă lambda, apoi, care sunt problemele senzorului lambda de pe Volvo XC90 și cum să le rezolvăm.
Care este scopul lambda pe Volvo XC90?
Așa că începem articolul nostru cu beneficiul unui senzor lambda pe Volvo XC90 , vom vedea mai întâi care este scopul acestei sonde și apoi cum funcționează.
Rolul unui senzor lambda pe Volvo XC90
Creat pentru prima dată de Volvo în anii 1970, a început să apară pe mașinile noastre în anii 1990 cu primele cerințe de emisii EURO 1. Numit si senzor de oxigen pe Volvo XC90 , sarcina sa este de a regla cantitatea de oxigen din gazele de evacuare, acest lucru va permite unității motorului să modifice amestecul aer/combustibil la scad poluarea emisă de mașină și scad consumul de combustibil al mașinii.
Procedura senzorului lambda la Volvo XC90
Înainte de a vă descrie diferit probleme ale sondei lambda pe Volvo XC90 , ne vom uita puțin mai în detaliu la funcționarea acestuia pentru a vă permite să înțelegeți exact cum funcționează și astfel să luați în considerare mai senin corectarea unei probleme legate de aceasta.
După cum v-am spus, o sondă lambda are sarcina controlând cantitatea de oxigen prezentă în gazele de evacuare . S-ar putea crede naiv că aceste date sunt determinate în amonte de ardere, dar este dimpotrivă măsurată la ieșirea motorului . Cu standardul EURO 1 era nevoie de un singur senzor lambda înainte de catalizator, dar odată cu apariția unor cerințe mai drastice, există acum 2 sonde lambda, una inainte si una dupa catalizator . Avantajul este de a avea date mai exacte prin compilarea celor două sonde. Aceste date sunt trimise la ECU care va modifica cantitatea de aer și benzină injectată în unitatea motorului pentru a optimiza arderea .
Problemă la senzorul lambda la Volvo XC90
.
În cele din urmă, acum vom ataca secțiunea pe care, evident, vă interesează cel mai mult acest articol, ce să faceți dacă aveți o problemă cu senzorul lambda la Volvo XC90 . Într-un prim pas vom vedea cum să găsești o sondă lambda HS și într-un al doilea pas cum să-l schimbi.
Cum să știi dacă un senzor lambda de pe Volvo XC90 este HS
.
Este esențial să știți că o sondă lambda are în general o durata de viata de 150 000 km , aceste date pot varia în funcție de anul Volvo XC90, de conducere și de buna funcționare a motorului. O unitate motor prost îngrijită care produce gaze nearse vă poate modifica permanent senzorul lambda. Unul dintre indiciile care pot vă avertizează despre un senzor lambda defect pe Volvo XC90 s-ar putea ca lumina unității motorului se aprinde, dacă doriți să stingeți lumina motorului Volvo XC90, nu ezitați să vizitați articolul nostru dedicat pentru a vedea procesul de urmat. Singura tehnică eficientă pentru a fi sigur că tu aveți o problemă cu senzorul lambda la Volvo XC90 și pentru a vă completa mașina până la cazul de diagnosticare, pentru asta nu ezitați să cereți sfaturi din tutorialul nostru care vă explică Volvo XC90cum să citiți codul de eroare al unui Volvo XC90. Vă rugăm să rețineți că dacă aveți probleme cu unul dintre senzorii dumneavoastră lambda, singura soluție pentru a le corecta va fi schimbarea senzorului defect.
Cum se schimbă o sondă lambda pe Volvo XC90?
Și, în cele din urmă, ne vom concentra asupra corectarea problemelor la senzorul lambda la Volvo XC90 , prin detalierea cum să înlocuiți o lambda senzor.
Înlocuirea unei sonde lambda este destul de simplă de realizat și veți avea posibilitatea de a o face singur cu un minim de instrumente și expertiză mecanică. A Sonda lambda valoreaza intre 25 si 50€ , este mai bine sa schimbi cele 2 sonde lambda prezente in amonte si in aval de catalizatorul tau pentru ca daca una dintre ele este defecta a doua risca sa te scape destul de repede. Pentru a-l înlocui, va fi necesar puneți-vă Volvo XC90 pe lumânări și la nivelul catalizatorului tău deșurubați-vă sondele, deconectați-le, reconectați-le și înșurubați-le pe cele noi . Odată reconectat, nu ar trebui să mai aveți probleme cu senzorul lambda de pe Volvo XC90.
Pentru a descoperi mai multe sfaturi despre Volvo XC90, aruncați o privire la categoria Volvo XC90.